Majave Desert, Joshua Tree Nationaalpark, Phoenix

We gaan vanmorgen eerst Morro Rock beter bekijken. Het blijkt dat je bij de rock kunt komen. Op het strand is het een drukte van belang. Allemaal surfers. Er zijn hoge golven. Mooie sport, maar wel super knap om te kunnen blijven staan. Aan de andere kant van de rock zwemmen zee-otters in het water. Ze hebben een plezier en genieten van de zon. Trekken zich niets aan van al die ahhh en ohh roepende toeristen……..

Home » 2013 » Dag 31-33 » 2013-dag31-33-hor » 2013-dag31-33-hor

We gaan weer verder naar het zuiden. Highway 1 wordt bij San Luis Obispo Highway 101.
Op advies van Nederlanders die we spraken in het hotel gisteravond gaan we naar Avila Beach. Een goede tip. Prachtig dorpje en het strand bijna voor ons alleen. We nestelen ons heerlijk met een boek aan het strand.
Na een late lunch weer op pad. Via Highway 101 naar Santa Barbara. Het valt nog even tegen hoe ver het is. Langs de weg veel druiven struiken. Hier komt de Californische wijn weg. Het klimaat is er bijzonder geschikt voor met vele, vele dagen zon per jaar. Wel zien we overal sproei installaties staan. En dat in een gebied waar water schaars is. Het heeft de afgelopen maanden bijna niet geregend en het waterpeil staat uitzonderlijk laag.
We wilden eigenlijk niet helemaal zover naar het zuiden rijden, maar al eerder landinwaarts gaan. Het weer is echter zo mooi dat we nog een extra dagje aan het strand gepakt hebben.
Home » 2013 » Dag 31-33 » 2013-dag31-33-vert » 2013-dag31-33-vert

Vanavond eten we voor het eerst deze vakantie een hamburger. In-N-Out Burger. Blijkt een goede keus te zijn. We hebben geen problemen met een big-mac bij Mc.Donnalds, maar als deze twee zaken naast elkaar staan gaat de Mac het wel verliezen…….
De volgende morgen moeten we echt op Phoenix aan. We zijn zo ver naar het zuiden afgezakt dat we via Los Angeles moeten. We doen het rustig aan vanmorgen anders rijden we zo de file in.
Nog een klein stukje Highway 101 South, dan de 134 East, de 210 East en dan Interstate 10 East. Op deze manier gaan we ten noorden van Los Angeles langs. Geen centje pijn. We gaan als een speer. Buiten warmt het snel op. Het is 10.30 uur en al 82 Fahrenheit (ruim 27 graden celsius).
I-10  gaat door de Mojave- en Coloradowoestijn. We rijden door een gebied met honderden windmolens.
We besluiten een kleine omweg te maken door Joshua Tree Nationaal Park.  Het park is in 1936 gesticht om de cactusstropers een halt toe te roepen. Het park is genoemd naar de Joshua Tree, een Yuccaboom met uitgestrekte takken die wel 9 meter lang kunnen worden. De Mormonen noemden de boom naar de profeet Jozua, omdat de wijd uitgestrekte takken hen deden denken aan diens armen.
Wat een mooi park. We zijn hier eerder geweest, toen was er vooral mist en regen. Nu een stralend zonnetje met hoge sluier-bewolking. We zien zelfs twee regenbogen. WOUW!! We zijn op precies het goede moment. De zon gaat langzaam onder en wij pakken nog een hike en nog een hike…….Op zulke momenten is het jammer dat we met de auto zijn en niet met de camper. Er zijn hier veel campings, maar zonder tent/camper begin je weinig hier ’s nachts. De zon is al onder en het is al donker als we het park uit rijden. Zeer de moeite van de omweg waard. Het rijden in het donker is ook mooi. Wat zijn de vrachtwagens prachtig verlicht. We moeten helemaal door tot Blythe. Eerder is er geen overnachtingsplaats.
De volgende morgen weer verder over Interstate 10 naar Phoenix. Het is nog een goede 150 mijl dus tijd genoeg.
De temperatuur klimt al weer op.  We zijn wel 10 minuten onderweg als Wim opeens iets ziet wat hij graag wat beter wil bekijken, dus…….van de weg af en dan sta je anderhalf uur stil. Het is ook wel heel bijzonder wat voor verzameling hier staat; vliegtuigen, helicopters, auto’s, campers, brandweerauto, net een museum maar dan zonder entree en opgepoetste oldtimers.
Het is een rechte, rechte weg dwars door de woestijn, hier en daar een cactus, een Joshua Tree, een tankstation, een dorpje en dan weer desert, desert, desert. En dan Phoenix. Een moderne metropool midden in de desert met meer dan 300 zon dagen per jaar.
We blijven hier een paar dagen.